Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018

ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ

Κοινωνικό Πολύκεντρο

koinwniko polikentro

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΕΘΝΙΚΗΣ

ethniki

Τετάρτη
17 Ιανουαρίου 2018
Αντωνίου του Μεγάλου, Αχιλλά οσίου, Γεωργίου

εγγραφείτε στο newsletter μας

marketing

Video

 

emvlimas

ONLINE ΧΡΗΣΤΕΣ

Έχουμε 109 επισκέπτες συνδεδεμένους
Σχετικά με το θλιβερό συμβάν της αιματηρής απόδρασης κρατουμένων. PDF Εκτύπωση E-mail
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ
ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ (Π.Ο.Υ.Ε.Φ.)
Χαλκίδα 30/12/2005
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΧΑΙΝΑ 7-9
(Εμπορικό Κέντρο FORUM)
Τ.Κ. 34100 - ΧΑΛΚΙΔΑ
ΤΗΛ: 2221062982
FAX: 2221062985
website: www.poyef.gr
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΘΕΜΑ: Σχετικά με το θλιβερό συμβάν της αιματηρής απόδρασης κρατουμένων.

 

Αγαπητή κύρια, αγαπητέ κύριε,

Το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εξωτερικών Φρουρών Φυλακών, εκφράζει την πραγματικά βαθύτατη οδύνη του, για τον άδικο χαμό των δύο αστυνομικών του τμήματος μεταγωγών Ιωαννίνων.
Ο χαμός των συναδέλφων, έχει ιδιαίτερη σημασία για την Υπηρεσία μας καθώς το αντικείμενο (εκτέλεση μεταγωγών κρατουμένων) είναι απολύτως κοινό. ¢ρα γνωρίζουμε από "πρώτο χέρι" την δυσκολία της εκτέλεσης των μεταγωγών και τους κινδύνους που εμπεριέχει.
Η Υπηρεσία Εξωτερικών Φρουρών Καταστημάτων Κράτησης, συστήθηκε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης ως ειδική υπηρεσία, με τον Ν. 2721/99. Σκοπός και αποστολή αυτής είναι η εξωτερική φρούρηση των Καταστημάτων Κράτησης, η φρούρηση των νοσηλευόμενων κρατουμένων και η πάσης φύσεως εντός νομού μεταγωγή κρατουμένων. Σημειώνουμε ότι οι μεταγωγές εκτός νομού, όπως η εν λόγω μεταγωγή, εκτελούνται από τις υπηρεσίες μεταγωγών της ΕΛ.ΑΣ. Η υπηρεσία αυτή είναι ένστολη και ένοπλη, ενώ έχει τις αρμοδιότητες και καθήκοντα της Ελληνικής Αστυνομίας. Επιπλέον (υποτίθεται) ότι έχει λάβει ειδική εκπαίδευση και είναι εξοπλισμένη με τα κατάλληλα μέσα, για την εκτέλεση της αποστολή της (δηλ. τις μεταγωγές).
Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και ζοφερή. Συγκεκριμένα, οι εξωτερικοί φρουροί ανέρχονται στους 1250 υπαλλήλους, σε σύνολο 4000 περίπου οργανικών θέσεων. Γεγονός, που δεν τους επιτρέπει να εκτελούν το σύνολο των αρμοδιοτήτων τους, καθώς μόλις μετά βίας επαρκούν για την εξωτερική φρούρηση των φυλακών. 'Eτσι, λοιπόν παρατηρείται το φαινόμενο, μέρος των μεταγωγών κρατουμένων να εκτελείται από προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ και όχι από την Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. που είναι ειδική υπηρεσία εκτέλεσης μεταγωγών.
Επιπλέον, η υλικοτεχνική υποδομή είναι απλά ανύπαρκτη, καθώς μόλις τους τελευταίους μήνες υπάρχουν κάποια θετικά βήματα όπως: η προμήθεια των ασυρμάτων και των αλεξίσφαιρων γιλέκων (τα οποία προμηθευτήκαμε φέτος πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες), τα υποπολυβόλα (τα οποία προμηθευτήκαμε προ λίγων εβδομάδων). Το σημαντικότερο ζήτημα όμως είναι του ατομικού οπλισμού, παρ' όλο που το Υπουργείο Δικαιοσύνης φρόντισε να το επιλύσει με τον Ν.3388/05, έχει βαλτώσει εδώ και τρεις μήνες σε μια εξουσιοδοτική Κοινή Υπουργική Απόφαση που πηγαινοέρχεται στα Υπουργεία Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως. Αποτέλεσμα αυτών των γραφειοκρατικών τεχνασμάτων και δυσλειτουργιών είναι οι εξωτερικοί φρουροί, να εκτελούν υπηρεσία, ακόμα και σήμερα, με περίστροφα του 1911, 1913 & 1930.
Επίσης, στο παραπάνω σχέδιο της Κ.Υ.Α. επιλύεται (αν ποτέ υπογραφεί) και το θέμα της εκπαίδευσης, καθώς προβλέπεται ειδική εκπαίδευση ανά έξι μήνες (όπως αρμόζει σε μια ειδική υπηρεσία). Μέχρι σήμερα οι εξωτερικοί φρουροί έχουν πραγματοποιήσει δύο μετεκπαιδεύσεις, συνολικής διάρκειας τριών ημερών. Η τελευταία μετεκπαίδευση, ευτυχώς, πραγματοποιήθηκε προ διμήνου.
Είναι φανερό ότι όσο δυνατά και να φωνάζουμε και να ευχόμαστε, "το αίμα των δύο συναδέλφων που χύθηκε να είναι το τελευταίο" αν η πολιτεία δεν ενσκήψει με σοβαρότητα στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αν δεν επιλύσει τα προβλήματα της λειψανδρίας, του ατομικού οπλισμού, της εκπαίδευσης κ.α. η παραπάνω "ευχή" θα ακουστεί και θα ξανακουστεί.
Δεν είναι δυνατόν, οι διωκτικές αρχές να αγωνίζονται, να χάνονται ζωές συναδέλφων και πολλές φορές πολιτών ώστε να συλληφθούν επικίνδυνοι κακοποιοί και μετά να εκτελούνται μεταγωγές κατά αυτό τον τρόπο και με τα γνωστά αποτελέσματα.
Δεν είναι δυνατόν, να επαφίεται η εκτέλεση του καθήκοντος μόνο στην εμπειρία και στο φιλότιμο των συναδέλφων.
Δεν είναι δυνατόν, για όλα να φταίνε μόνο οι νεκροί συνάδελφοι. Και για όσους δεν κατάλαβαν και ακόμα αναρωτιούνται αν ο ένας συνοδός αστυνομικός ή εξωτερικός φρουρός ήταν αρκετός για τρεις κρατουμένους, ας διαβάσει το Π.Δ. 141/91 (άρθρο 144) "περί μεταγωγών", ένα νομοθέτημα που παρόλο που χρήζει βελτιώσεων καθώς συντάχθηκε προ δεκαπέντε ετών, αναφέρει ρητώς ότι στην παρούσα περίπτωση οι συνοδοί έπρεπε να είναι το λιγότερο * τρεις συν ένας ο οδηγός, τέσσερεις υπάλληλοι.

*ελάχιστο μέτρο ασφαλείας, σ.σ. αν κριθεί ότι οι κρατούμενοι είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι, ο αριθμός των συνοδών αυξάνεται πέρα των οριζόμενων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση οι δύο ανήλικοι χαρακτηρίζονταν ως επικίνδυνοι απόδρασης κρατούμενοι και ο ενήλικος ως εξαιρετικά επικίνδυνος.


ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

-Ο-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΚΩΣΤΙΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
-Ο-
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΑΓΓΕΛΑΚΟΥΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ